TAXI-E: Last minute tarief elektrische taxi Schiphol

Geen lege taxiritjes, minder uitstoot

19 MAART 2012, SCHIPHOL/AMSTERDAM
Samenvatting
Vanaf vanochtend biedt TAXI-E – het eerste volledig elektrische taxibedrijf van Amsterdam – lastminute taxiservices aan vanaf Schiphol naar Amsterdam. Hiermee wil TAXI-E voorkomen dat er nodeloos vervuilende taxi’s worden besteld door reizigers terwijl er misschien een elektrische TAXI-E in de buurt is. Een lastminute TAXI-E naar Amsterdam kost € 25, circa de helft van een reguliere rit, en voorkomt de uitstoot van circa 6 kg CO2.

Last minute tarief elektrische taxi Schiphol:

Geen lege taxiritjes, minder uitstoot

Amsterdam, 19 maart 2012 - Vanaf vanochtend biedt TAXI-E – het eerste volledig elektrische taxibedrijf van Amsterdam – lastminute taxiservices aan vanaf Schiphol naar Amsterdam. Hiermee wil TAXI-E voorkomen dat er nodeloos vervuilende taxi’s worden besteld door reizigers terwijl er misschien een elektrische TAXI-E in de buurt is. Een lastminute TAXI-E naar Amsterdam kost € 25, circa de helft van een reguliere rit, en voorkomt de uitstoot van circa 6 kg CO2.

Taxichauffeurs wachten op Schiphol vaak lang op een rit. Drie of vier uur is geen uitzondering. Om op de standplaats van Schiphol te mogen staan betalen zij forse vergoedingen aan Schiphol. Dit leidt tot onvrede onder chauffeurs (zie ook: http://www.at5.nl/artikelen/77578/chauffeurs-schiphol-woest-op-ronselaars [12-3-2012]: ‘Taxioorlog dreigt rond Schiphol’). Ook de passagiers zijn hiervan de dupe aangezien deze kosten uiteindelijk in de ritprijs worden verwerkt.

Bijna alle taxi’s die vol naar Schiphol rijden, rijden dan ook leeg weer terug. Door zowel heen als terug met een volle taxi te rijden halveert het aantal vervoerbewegingen. Dat zou een enorme winst voor het milieu betekenen. Een taxi die heen en weer naar Schiphol rijdt, stoot namelijk al snel 6 kg CO2 uit.

In antwoord hierop introduceert TAXI-E de ‘Lastminute Schiphol Service’. Voor € 25 rijdt TAXI-E van Schiphol naar Amsterdam. Het werkt eenvoudig: de passagier belt met 088-100 4444 wanneer hij of zij uit het vliegtuig komt. Als TAXI-E een taxi in de buurt heeft, mag de passagier tegen de lastminute prijs mee terug naar Amsterdam. Dat scheelt de passagier al snel de helft, verlaagt verkeersdrukte en ondersteunt de milieudoelstellingen van de regio Amsterdam.

Noot voor redactie:

www.taxi-e.nl,
www.facebook.com/taxielectric

Contact voor media: Ruud Zandvliet 06-11910017

Over TAXI-E

100% groene elektrische taxi’s in Amsterdam: TAXI-E

TAXi-E ('taxie') rijdt in Amsterdam, Amstelveen en Schiphol met 100% groene elektrische taxi’s. Bij TAXI-E staan een minimale milieubelasting, promotie van elektrisch vervoer, topservice en een eerlijke prijs centraal. TAXI-E start met twintig Nissans Leaf. Deze zijn uitgerust met Wi-Fi en tablet-PC. Partners in TAXI-E zijn groene energieleverancier Greenchoice, Koninklijke BAM Groep, LeasePlan, Nissan, Vodafone, Stichting DOEN en Zuidpark, onder het motto ‘zakelijk kan groener en duurzaam hoeft niet duurder te zijn’.

TAXI-E zet in op hoge service, dat betekent onder meer schone frisse auto’s, betalen met pin en creditcard en net geklede chauffeurs die de deur open houden voor hun passagiers. Een TAXI-E kan telefonisch en via de website besteld worden. In 2012 komt er een reserveer- app. TAXI-E rijdt altijd op de meter en werkt met maximum prijzen van en naar Schiphol. Alle chauffeurs zijn in loondienst en ook korte ritten zijn welkom.

TAXI-E laadt met 100% groene stroom van Greenchoice via een eigen laadinfrastructuur die ook aan derden beschikbaar wordt gesteld. ‘s Nachts worden auto’s regulier opgeladen, overdag met snelladers.

Zie ook www.taxi-e.nl